Wednesday, July 22, 2009

Hari itu dalam sejarah... So i can stand on mountains.

Dulu kini & selamanya...



You raise me up to more that i can be
video

Tiga sekawan...
video

Bunga... kau terlepas dr genggman.

video

Dulu2 kurus jek... skrg gedabak =)


video

Ntah apa2 ntah si zul nie bercerita...

Sunday, June 28, 2009

Sumtimes


Sumtimes i wake-up crying in the middle of the nite. I watched every dream i had never dreamed. I screamed out her name. What right does she have to steal my heart away.
Sumtimes tears just flow so endlessly from my eyes and & she the only one could stop them. Huhu...
Never thought it could be so hard to lose sumthing that i never really had.

There's no way to explain...

Saturday, June 20, 2009

Nasi Goreng Astro

Nasi Goreng Astro - Huhu.. lama dah tak makan nasi goreng astro. First time makan nasi grg astro aku makan ngan En Nazari. Time hidup bagaikan orang bujang. Tiap2 malam makan kat kedai. Time tue jugak asyik makan nasi grg jek. Sebab dah tak tau nak makan apa.Apa2 pon syukur lar... takde org kat M'sia nie mati kebuluruan. hihi.



Yang ini apa plak? Ini lah makan istimewa padang pasir. Namanya tepung grg tompok2 taik unta. Hehe... gurau jek. Tak baik rezeki dibuat main-main. Ini namanya biscuit chipsmore. Sekejap ada, jap lagi ada, pastu ade... awat tak habis2 nie. Satu untuk kau.. satu utk aku.. eh eh utk kau, eh eh utk aku. Eh apa dah utk kau.. eh apa dah utk aku. Kepala otak kau... utk kau. Kepala otak aku utk aku. hihi..


Friday, June 19, 2009

Commot Dalam Kenangan_karangan darjah 6 ^_^

Pertemuan pertama aku dgn commot belakang PG12


Commot dah takda dah... cian commot. Masa mula2 jumpa commot, muka dia comot sangat sangat. Sungguh pon begitu commot seekor kucing yg baik. Commot manja.
Commot masa duk BJ Court dgn Aku

Selepas dimandikan commot tak lar comot sangat. Tapi lekat plak namanya commot. Sayang commot. Dulu kalau aku gi kerja tinggal commot bersendirian dirumah. Yg bestnya commot tak berak merata. Commot akan berak ditempat yg disediakn. Dulu commot selalu suka menjilat bulunya. Commot sakit banyak bulu commot yang gugur. Pernah sehari masa aku baru balik rumah aku tak tutup pintu... aku biarkan dia main kat luar. Lepas2 aku salin baju aku tgk commot dah takde. Penat aku mencari commot di setiap tingkat, dari tingkat 34 hingga tingkat 28. Berpeluh aku dibuatnya.

Disebabkan cian kat commot yang slalu bersendirian kat rumah & kos makanan yang tinggi aku menghantar commot ke kampung. Kat kampung commot ada ramai kawan. Awang (anak kambing) pon jadi kawan commot. Tp awang slalu suka sondol commot. Sbb awang tue active sesangat. Terlompat2 tergedik2. sana sini.

Tapi awal bulan aritu aku balik kg. Aku cari commot tp bapak aku cakap commot dah takde.
Sedihnya... huwaaa.. huhuhu..

Commot dalam kenangan

Wednesday, June 17, 2009

Tangan & Kakiku

Ramadhan akan tiba tak lama lagi... pada Ramadhan yang lepas kaki aku sakit... yg mana puncanya & sebabnya aku sendiri tak tahu. Ramadhan yang lepas commot ada. Bersahur commot ade, berbuka pon commot ada & biler tido pon commot ade. Tapi tahun nie commot takde... huhu.. huwaaa.


Ini lah tangan ku... tangan ini lar yg mendakap org yg dikasihi, org yang disygi & org yg dicintai. Apakah yang mampu dibuktikan oleh tangan ini? Seingat aku dalam hidup aku pernah mendakap ibu hanya sekali. Dan aku teringin untuk mendakapnya lagi... dan mendakapnya lagi... medakapnya lagi... untuk berkali-kali...



Di Niosh Nie...

Boringnya... terpaksa menunggu abg2 Bangla buat CSPP kat sini. Seperti biasa biler menunggu, tenaga dalaman aku disalurkan ke otak2 di kepala. Kebingungan masih belum terungkai... membayangkan kalau menikmati durian di kala ini bertapa nikmatnya. Aku kekenyangan setelah menyantap sepinggan nasi lemak & pinggannya masih ada diatas meja nie.
Kadang kala terasa aku merindui sesuatu... sesuatu yang pernah aku miliki dahulu, sesuatu yang pernah aku lalui dahulu. Berfikiran sejenak apakah akan terjadi padaku pada hari esok. Mudah2an esok lebih baik dari hari ini.

Mencari Sebuah Kepastian

Sampai bilakah aku akan terus begini... aku masih belum mendapat kepastian yg dicari. Sedikit pun tiada kesangsian terhadap kasih yg diberikannya. Cuma keupayaan diri ini untuk bertahan tidak pasti. Kau insan yg tegar... sukar untuk dilupai.

Bertuah rasanya bila ditemukan... tetapi mengapa diuji sebegini. Masih tercari-cari dimanakah hikmahnya.

Aku derhaka
Tetapi mengaku cinta pada-Nya
Inilah keanehan diriku
Jika benar aku cinta
Tentu aku mentaati-Nya
Pecinta akan taat pada kekasihnya!